Friday, January 21, 2011

cinta dan cita-cita

apa CITA-CITA korang????kalau tnya sorang2 mcm2 la bg..lagi2 budak sekolah..nk jadi askar la,bomba la tp last2 semua jadi benda lain..ak pun ada cita2 tapi x da la polis ngn askar sbb ak dr kecik g x cukup inci..da memang bleh agak da..tapi Allah maha adil kalau Dia bg pendek mesti bnda lain pnjang kan(mksd disini adalah akal)..cita2 ak nk tolong ibu bapa..so wajib la ak realisasikan apa yg dicitakn..pas 2 apa kena mengena ngn cinta??


cinta boleh buat kita x mencapai cita2(cinta buta)..cinta boleh buat kita sengsara(cinta kristal)ye la sbb mhl kn..tapi cinta 2 anugerah yg maha Esa..ak dulu x penah terfikir plak dtg blaja ni bleh terjatuh cinta kt sesape..tp apekn daya(faktor usia kot)..walau pape pun cita2 kena dahulukan..lagi 2 tahun je..sbr..t bleh kawin..hehe...


telah tersurat yg ak ditakdirkan jatuh cinta..
ak akan berusaha menjadi seorang yg setia..
agar hbngan yg terjalin kekal selamanya..
moga2 ke jinjang pelamin lah hendaknya..


ak x nsem nk jadi buaya
ak bersyukur apa yg ada
biala orang nk ckp ak jiwang ke apa
janji dia syg ak seadanya

tapi cita2 tetap x dilupa
pesanan parents selalu didada
keluarga yg susah harus dibela
agar hidup aman sentosa....

Jika aku jatuh cinta..
Benihkanlah cintaku kepada seseorang..
Yang melabuhkan cinta kepadaMu..
Agar bertumbuh kekuatanku untuk mencintaiMu..

Wahai Maha Penyayang..
Jika aku jatuh hati..
Izinkanlah aku menyentuh hati..
Orang yang bertaut kepadaMu..
Agar aku tidak jatuh dalam jurang cinta yang murah..

Wahai Maha Pengasihani..
Jika aku rindu..
Rindukanlah aku pada seseorang yang merindukan syahid di jalanMu..
Agar aku tidak lalai daripada merindui syurgaMu...amin(biskut mery punye link)

untuk semua teman2 seperjuangan batch Jan 2010 di kolej ICAN.......








No comments:

Post a Comment